Generelle oplysninger

Vores virksomheds grund data:

JoDis ApS
CVR-nr. 40934847
Oliefabriksvej 61

2770 Kastrup

kundeservice@jodisshoes.dk
Tlf. +45 71 99 98 42

 

Betaling med kreditkort

 

 

 

Hos JoDis er det nemt og sikkert at betale med betalingskort.

Du kan betale med Dankort, VisaDankort, Visa og Mastercard uden meromkostninger. Du kan bestille for op til 4500 kr. med kort. I særlige tilfælde kan du bestille for mere end 4500 kr., afhængig af en vurdering fra JoDis.

Vi hæver først beløbet, når din ordre forlader vores lager, og hvis du returnerer, refunderer vi automatisk til dit betalingskort. Vi trækker ikke mere end det beløb, du har godkendt ved bestilling.

Dine kortoplysninger overføres via en krypteret SSL-forbindelse. Det er en høj sikkerhedsstandard, der gør betaling med kort på JoDis.dk meget sikkert. Du kan finde flere information om sikkerhed længere nede i artiklen.

Bemærk, at der dog stadig kan opkræves gebyrer for brug af korttyper udstedt uden for EU. Per januar 2021 er satsen 1,12% af købsværdien inkl. moms.

 

Nye regler fra 1. januar 2021

Siden 1. januar 2021 er reglerne for betalingstjenester ændret for at gøre det mere sikkert at betale med kort.

Det betyder, at du kan blive bedt om at autorisere din betaling via 3D Secure. Navnet på den proces afhænger af, hvilken type kort, du betaler med, fx. Verified by VISA eller MasterCard Secure.

Hvad skal jeg gøre?

Du skal registrere dit betalingskort til 3D Secure, hvis du ikke allerede har gjort det. De fleste banker tilbyder deres kunder at gøre dette online. Se din banks hjemmeside for mere information om denne procedure.

Hvis du tidligere har registreret dit kort for 3D Secure eller tidligere har benyttet denne service, behøves du ikke registrere dig igen. Din bank kan dog have indført en ny proces for at forbedre din betalingsoplevelse, og nogle banker har designet en smartphone-app specifikt til formålet. Kontakt venligst din bank for mere information herom.

Øget sikkerhed ved betaling med betalingskort: Verified by VISA og MasterCard Secure Code

Verified by VISA og MasterCard Secure Code benytter særlige krypteringsnøgler, der øger sikkerheden ved kortbetalinger på internettet.

Fordelen for dig er, at du ikke behøver at installere yderligere software på din computer for at kunne betale med kort. Alle kunder, uanset om de allerede har oprettet en MasterCard Secure/Verified by VISA kode eller ej, vil automatisk blive viderestillet til deres kortudsteder.

Har du en MasterCard Secure eller Verified by VISA kode

Du vil blive bedt om at godkende transaktionen med din personlige kode. Når koden er blevet godkendt af din kortudsteder, modtager du kort efter en ordrebekræftelse fra JoDis.

Har du ikke en MasterCard Secure eller Verified by VISA kode?

For at benytte denne service skal du først oprette en kode. Du vil blive stillet et par sikkerhedsspørgsmål, før du får mulighed for at oprette en kode og sikkerhedsspørgsmål til fremtidig brug. Næste skridt fremgår af afsnittet foroven.

Bemærk:

Vi forbeholder os retten til ikke at tilbyde betalingsformen "kreditkort” i forbindelse med visse bestillinger. I sådanne tilfælde henviser vi til vores andre betalingsmuligheder som bankoverførsel. Vores kundeservice har desværre ikke mulighed for at påvirke eller forudse hvilke betalingsmuligheder, der er tilgængelige for dig.

 

Betaling ved konto overførsel

Vi tilbyder at du kan betale via konto overførsel. Det betyder at så snart vi ser pengene overført til vores konto, påbegynder vi pakningen af din ordre. Her er vores bankoplysninger:

Bank: Nykredit A/S

Reg. nr.: 5470

Konto nr.: 000 29 04 202

Bemærk:

Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsordningen.

 

Moms

Alle priser på produkterne er inkl. moms og andre afgifter. Donationer til JoDis Sustainability program er jf. Statsskattelovens §6 momsfrie.

Når du handler hos JoDis indgås aftalen på dansk. Priserne er dagspriser. 

 

Hvorfor er min foretrukne betalingsmulighed ikke tilgængelig?

Vi beklager hvis din foretrukne betalingsform ikke er mulig for din ordre.

Der kan være flere årsager til, at din foretrukne betalingsmulighed ikke er tilgængelig for din bestilling: 

Leverings - og -faktureringsadressen er ikke den samme.

Nogle gange, kan leveringsstedet også have indflydelse på hvilke betalingsmetoder der fremgår ved bestillingsprocessen. 

De indtastede oplysninger stemmer ikke overens.

Dette kan skyldes stavefejl, adresseændringer eller navneskift. 

 

Vi tager også højde for omkostningerne for enhver bestilling. I nogle tilfælde, vil en betalingsmulighed udgøre en større risiko i forbindelse med f.eks. returnering. Tilpasningen af betalingsmetoder hjælper med at reducere retur-raterne, som i sidste ende, er mere bæredygtig og mere økonomisk sikkert.

Har du flere åbne regninger hos os, kan dette også være en faktor. Har du allerede indbetalt eller oprettet en returnering, kan det være, at vi ikke har registreret det endnu.

Hvad kan jeg gøre, hvis en betalingsmulighed ikke bliver tilbudt? 

Vi anbefaler, at du tjekker ovenstående for at se, om det ændrer på de tilbudte betalingsmetoder. Vær venligst opmærksom på at vores kundeservice team ikke har indflydelse på de fremlagte betalingsmuligheder og heller ikke kan ændre på dem. 

Af sikkerhedsmæssige årsager, har vi heller ikke adgang til de informationer der kan skyldes den manglende betalingsmulighed. 

Vi forbeholder os retten til at afvise enhver betalingsmulighed for udvalgte bestillinger.

 

Forsendelse og levering i Danmark

Vores normale leveringstid fra bestilling til levering i Danmark er 2-3 hverdage. Når din bestilling er behandlet og forlader vores lager, modtager du en e-mail med en forsendelsesbekræftelse.

Leveringstid

Vores normale leveringstid fra bestilling til levering er 2-3 hverdage (mandag-fredag). Du modtager en e-mail med forsendelsesbekræftelse og trackingnummer, når din pakke forlader vores lager. På det link kan du følge din pakke hos GLS eller UPS inden for 48 timer. Hvis pakken ikke er nået frem senest 10 dage efter forsendelsesbekræftelsen, anbefaler vi, at du tager direkte kontakt til vores kundeservice.

Del-levering
For at du kan modtage dine varer hurtigts muligt, kan det ske, at din ordre deles op i flere forsendelser. I så fald får du en separat e-mail med et link til et trackingnummer for hver enkelt pakke. Vores system afgør fra ordre til ordre, om det er muligt at foretage en del-levering. Vi tilbyder denne leveringsmetode for at give dig en endnu bedre service, der både er hurtigere og mere smidig.

Bemærk:

Vi sender som udgangspunkt alle ordrer hver for sig. Vores mål er at sende alle ordrer i løbet af 1 hverdage efter bestilling. Fra afsendelse tager det 1-2 hverdage, da pakken skal fra vores varelager på Amager. Ved meget store ordrer kan leveringstiden være længere.

 

Leveringsomkostninger

Hos JoDis er standardlevering i Danmark gratis ved køb for minimum 499 kr. Er bestillingen under, koster leveringen 59 kr. Skal du have levering til udlandet, afhænger det af destinationen.

Levering i Danmark

Hos JoDis er levering i Danmark gratis ved køb for minimum 499 kr. og ved standardlevering. Er bestillingen under minimumsbeløbet, så koster leveringen 59 kr.

Returneringen i Danmark er stadig gratis, så længe du benytter det medsendte returlabel, og sender pakken fra en GLS pakkeshop.

Hvis du har betalt for leveringen, så bliver du naturligvis også refunderet leveringsgebyret på 59 kr., hvis hele ordren bliver returneret.

Beholder du dele af en ordre med oprindeligt købsbeløb på under 499 kr., så bliver leveringsgebyret på 59 kr. ikke refunderet.

 

Levering til Grønland eller Færøerne

Ønsker du levering til Færøerne (0100-0970) eller Grønland (2412 + 3900-3992) vil webshoppen angive prisen for levering hertil.

 

Levering uden for Danmark

Ønsker du levering til et land udenfor Danmark vil webshoppen vise dig dine valgmuligheder og angive prisen for levering, afhængig af destination. På grund af reglerne for fortoldning skal vi bruge din mailadresse til levering udenfor EU.

 

Levering til Storbritanien

UPDATE 25. MARTS: På grund af kompleksitet i Brexit reglerne har vi været nødt til at suspendere levering til Storbritanien indtil videre, og som minimum indtil efterårs sæsonen.

Som følge af Brexit skal hver ordre fortoldes separat. Fra et forbruger synspunkt kan du spare penge, hvis du vælger at håndtere fortoldningen selv. Du kan også vælge at lade transportøren sørge for det hele - dog til en øget omkostning for dig. Ved anvendelsen af de såkaldte INCO forsendelses betingelser betyder dette at du kan vælge mellem 'Delivered At Place' (DAP), hvor du vil blive bedt om at indbetale fortoldning on-line inden din forsendelse bringes ud, eller du kan vælge 'Delivered Duty Paid' (DDP), som betyder at JoDis beder transportøren om at sørge for det hele. Dette er dyrere, men mere bekvemt. 

Du skal vide at ved indførslen af sko til Storbritanien lægges der en af to forskellige slags told på sko: 8% på højhælede sko, og 16% på støvler og sneakers. Når man anvender DAP er det dermed blot denne fortoldning du opkræves efter du har færdiggjort dit JoDis køb, mens man ved anvendelsen af DDP har denne fortoldning inkluderet i den forsendelses omkostning du opkræves ved dit køb.

 

Levering til Island

Venligst kontakt kundeservice vedr. Island på kunderservice@jodisshoes.dk. 

 

Logistikpartner

Når du bestiller hos JoDis, så er det GLS eller UPS, der står for leveringen.

JoDis logistikpartner i Danmark

Når du bestiller hos JoDis, så er det GLS, der står for leveringen i Danmark. Vores leveringstid er normalt 2-3 hverdage (man-fre). Så snart din pakke forlader vores lager, modtager du en forsendelsesbekræftelse på e-mail. Der er et link, hvor du kan se din pakkes track&trace nummer og følge hvor langt, din pakke er. Du kan tracke din pakke senest 48 timer efter pakken har forladt lageret.

JoDis logistikpartner udenfor Danmark

Når du bestiller hos JoDis til levering udenfor Danmark kan det være GLS eller UPS, der står for leveringen. Vores leveringstid er normalt 3-5 hverdage (man-fre). Så snart din pakke forlader vores lager, modtager du en forsendelsesbekræftelse på e-mail. Der er et link, hvor du kan se din pakkes track&trace nummer og følge hvor langt, din pakke er. Du kan tracke din pakke senest 48 timer efter pakken har forladt lageret.

 

Din pakkes forsendelsesstatus

Når din pakke forlader vores lager, modtager du en e-mail med et link til track&trace hos GLS eller UPS.

Forsendelsesstatus

Når din pakke forlader vores lager, modtager du en e-mail med et link til track&trace hos GLS eller UPS. Her kan du se din pakkes track&trace nummer, og du kan følge pakken inden for 48 timer fra afsendelse. På den måde kan du døgnet rundt holde dig opdateret på din pakkes forsendelsesstatus.

Flere ordrer kommer samlet i én pakke

I nogle tilfælde kan du få tilsendt flere ordrer samlet i én pakke. Hvis dette er tilfældet, så bliver du informeret på forhånd i den forsendelsesbekræftelses mail. 

Pakken er blevet væk - hvad gør jeg?

Hvis du ikke har modtaget din pakke fem hverdage efter, du har modtaget e-mailen med forsendelsesbekræftelsen, skal du kontakte vores kundeservice. De kan undersøge, hvor pakken er og i visse tilfælde efterlyse pakken.

 

Har du modtaget en beskadiget pakke?

Beskadiget pakke

Det beklager vi, men vi håber de varer, du har bestilt, er komplette og uden skader.

Hvis skaden kun har påvirket selve forsendelsesemballagen, og du gerne vil returnere noget fra ordren, så kan du blot benytte en anden indpakning. Det eneste krav er, at returvarerne er pakket forsvarligt ind.

Husk at benytte den medsendte returlabel. Når du benytter det, så er returneringen med GLS gratis og forsikret for op til 4.500 kr.

Bemærk venligst, at vi ikke er erstatningsansvarlige for beskadiget forsendelsesemballage.

 

Jeg har modtaget en vare, som jeg ikke har bestilt

Ikke-bestilte varer

Vi beklager, hvis vi har sendt dig noget, som du ikke har bestilt.
Venligst returner den forkerte vare til os og noter på returlisten under årsag 5, med angivelse af at du ikke har bestilt den givne levering.

 

Den forkerte vare blev leveret i stedet for den bestilte?

Genbestil venligst den ønskede vare. Hvis du allerede har betalt for ordren, vil du blive refunderet, så snart vi har modtaget og behandlet din returnering.

Vi beklager ulejligheden.

 

Returnering

Det er gratis at returnere til JoDis, og du har 30 dages fuld returret.

Returnering - sådan gør du

En returnering tager 5-10 hverdage (man-fre). Du modtager en e-mail med bekræftelse på retur- og refunderingsbekræftelse, når din returnering er afsluttet.
For at sende dine sko retur bedes du læse og udfylde returvejledningen, der er sendt sammen med dine sko. Herefter pakker du varen forsvarligt ind, så den ikke kan komme til skade under transporten. Dvs. sko leveret i en skoæske, betyder at så skal skoæsken også pakkes ind.

Husk at få en gratis kvittering fra GLS for din returnering. Alle JoDis kunder kan få en gratis kvittering, og den fungerer som bevis for din returnering.
Din returnering er kun gratis og
forsikret op til 4.500 kr. , når du anvender JoDis returrlabel og sender med GLS. Hvis du mangler en returlabel eller returvejledning bedes du kontakte vores kundeservice på kundeservice@jodisshoes.dk. Så kan vi sende en til dig du kan udskrive selv.

Bemærk:

Du kan returnere varer fra forskellige ordrer i samme pakke, forudsat de er sendt fra JoDis og bestilt på samme kundekonto.
Udfyld retursedlerne for hver ordre og læg dem i pakken med de varer, du ønsker at sende retur. Husk at sætte det forudbetalte portolabel udenpå pakken.

Varens stand, når du sender den retur

Husk altid at afprøv dine nye JoDis sko på et gulvtæppe eller et blødt gulv. For hvis skoene har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt dem på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå skoenes art, egenskaber og den måde, de fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse, særlige tilfælde kan det betyde, at du kun kan få eventuelle fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 

Ombytning

Hvis du gerne vil bytte en vare til en anden størrelse, så returnerer du varen og lægger en ny bestilling på JoDis.dk. Det kan du gøre med det samme, så den ønskede størrelse ikke risikerer at blive udsolgt.

Vi refunderer købsbeløbet for den returnerede vare, så snart vi modtager den på vores lager. En returnering tager normalt mellem 5-10 hverdage (man-fre).

Bemærk, at den genbestilte vare skal være samme model og farve. Kun størrelsen må variere.

Hvis du ønsker at genbestille en vare i en anden størrelse eller farve, men prisen er steget i mellemtiden, så kontakt venligst vores kundeservice.

 

Fortrydelsesret

JoDis er lig med en unik service. Er du ikke tilfreds med en vare, kan du kvit og frit returnere den.

Vær opmærksom på, at du kan returnere en vare inden for 30 dage, og at vi kun tager imod ubrugte varer. Vi anbefaler derfor, at sko prøves på et blødt underlag (fx et tæppe). Vi vil også gøre opmærksom på, at anbragte etiketter ikke må fjernes og at varerne ikke må være beskidte.

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kundeservice@jodisshoes.dk eller benytte standardformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Hent fortydelsesformular 

 

Reklamation

Reklamation – sådan gør du

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din vare er defekt eller gået i stykker, bedes du venligst at indsende en reklamation.
For at behandle din sag skal du udfylde standardformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Giv så mange detaljer om fejlen som muligt, så vi kan behandle din reklamation så hurtigt og effektivt som muligt.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

 

Tilbagebetaling

Tilbagebetalings forløb

I tilfælde af, at du returnerer hele din ordre, så refunderer vi eventuelle leveringsomkostninger.

Vi tilbagefører dine penge, så snart vi har modtaget og kontrolleret din returnering. Der går i gennemsnit 5-10 hverdage (man-fre), fra din returnering er sendt afsted til at den er registreret på vores lager. Du modtager en e-mail med bekræftelse af registreringen og refunderingen af købsbeløbet. Ved betaling med betalingskort går der kun få dage, før du modtager dine penge. 

Oversigt

Nedenfor kan du se en oversigt over, hvor mange hverdage det ca. tager, fra beløbet er refunderet til at dine penge fremgår af din konto afhængigt af betalingsform:

Betalingskort: 2-5 hverdag efter vi har registreret returneringen. Tjek din kontooversigt tilbage til købsdato for refunderingen. Ved MasterCard vil beløbet være synligt efter næste saldoopgørelse.

Gavekort: Så snart din returnering er blevet registreret. Beløbet betalt med gavekort bliver med det samme overført til den gavekort kode du har modtaget fra JoDis.

Konto overførsel: 2-5 hverdage efter vi har registreret returneringen.

 

Mangler du din returvejledning eller returlabel?

Hvis du har brug for at udskrive en ny returvejledning eller label til din JoDis-returnering, bedes du kontakte vores kundeservice på kundeservice@jodisshoes.dk.

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kundeservice@jodisshoes.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

 
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret januar 2021