Handelsbetingelser
JoDis ApS
CVR: 40934847
Oliefabriksvej 61
2770, Kastrup
Jodis@jodis.dk
+45 71 99 98 42
Betaling
Jodisshoes.dk modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron og Mastercard.
Vi tager ikke kortgebyrer.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Med Anyday kan du dele din betaling op i 4. Du betaler 25 % når varen leveres, og det resterende beløb betales af over de følgende 3 måneder. Anyday er gratis for dig, så længe du betaler til tiden. Med Anyday får du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday. Læs vilkår for Anyday her: www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper
Fragt
Varen kan enten leveres til adressen eller til nærmeste pakkeshop med GLS. Vi tilbyder gratis fragt i hele Europa.
Pakkeshop i DK: Gratis
Hjemmelevering DK: 49 kr.
Erhvervlevering DK: 39 kr.
Europa: Gratis
World: 150 kr.
Leveringstid:
Danmark: 1-2 dage
Europa: 3-5 hverdage
Resten af verden: 3-5 hverdage
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 100 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Ombytning
Du har 14 dages fuld returret.
Ombytning af størrelse eller produkt er gratis. Du bedes kontakte os via nedstående vejledning.
Ønsker du at bytte dine varer til et andet produkt eller størrelse bedes du kontakte os på customerservice@jodisshoes.com eller bruge kontaktformularen. Du vil herefter modtage din gratis returlabel og returformular.
Returnering
Bemærk: Hele ordren skal returneres i originial emballage. Det betyder også, at hvis du har fået en gave med i din ordre, skal den også returneres. Ønsker du at beholde gaven, vil gavens værdi blive fratrukket din ordre.
Retur koster 40 kr. Du har 14 dages fuld returret.
Du bestiller din returseddel & label på vores returportal her:
https://return.shipmondo.com/jodis
Efter du har indleveret pakken til din nærmeste GLS pakkeshop, kan du følge din pakke via dit Track & Trace nummer.
Bemærk: Det er vigtigt at produkt sendes forsvarligt tilbage i dobbelt box.
Returns outside from Denmark
You are responsible for the shipping cost of the return if you live outside from Denmark. Its important that you include your order number in the package. Send your package to the following address:
JoDis
Oliefabriksvej 61
2770, Kastrup
Denmark
We only receive packages that are shipped directly to the address stated above.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
(Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.)
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
JoDis
Oliefabriksvej 61
2770, Kastrup
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse efter aftale.
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Vi vidersender dine oplysninger til Shipmondo og GLS, da vi bruger disse selskaber til fragt.
Personoplysningerne registreres hos JoDis ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på jodisshoes.dk er JoDis ApS.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: Jodis@jodis.dk
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte partneren nedenfor. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr ”
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
JoDis
Oliefabriksvej 61
2270, Kastrup
Jodis@jodis.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 16/1/2023